Voordat ik allemaal boze reacties en aangiftes tegen me krijg, met minder Marokkanen in de ict bedoel ik natuurlijk de Marokkanen die de boel in onze mooie ict-branche verzieken. Ik heb het natuurlijk niet over al die Marokkanen die netjes hun werk doen. Die doen wat ze beloven, dag en nacht voor je klaar staan en graag iets extra doen. Die Marokkanen bedoel ik niet.
Ik heb het natuurlijk over al die Marokkanen in de ict die heel veel beloven en niks nakomen. Die Marokkanen waarbij als de offerte nog niet is getekend van alles kan, maar als de opdracht is getekend ze het hele project vertragen en jij elke minuut betalen kunt die zij veel te traag zijn. En als ze dan eindelijk iets hebben opgeleverd, dan zit de helft er niet in van wat je hebt gevraagd en de andere helft is zo gebruikersonvriendelijk dat je gewoon bang van je beeldscherm wordt.
Dikke couscous
Daarnaast is de performance zo traag als dikke couscous en de helpdesk is gesloten. Als de helpdesk al wel open is, moet je smeken en bedelen om een antwoord te krijgen en als je dan na een hele lange tijd wachten een antwoord krijgt, moet je daar ook nog eens voor betalen.
Op een gegeven moment kom je op het punt met een rechtszaak te beginnen en dan komt er een oplossing. Maar komt die oplossing voor je problemen, die eigenlijk zijn ontstaan vlak na het moment dat je de offerte hebt getekend, er dan eindelijk, dan begint het hele circus weer van voren af aan. Die Marokkanen bedoel ik. Die mogen wat mij betreft direct terug naar Marokko. Of waar komt dat SAP ook alweer vandaan?
Uhhh meestal vind ik columns best leuk van de heer Spoelstra, maar ik zie hier echt de lol niet van in…
Het voegt niks toe, het gaat nergens over, en deze discussie hebben we de afgelopen week te vaak voorbij zien komen. Déjà vu, alleen dan nu met een ict-sausje er overheen.
Ik sta versteld van het gebrek aan humor bij velen hier..
Ik vind de clou wel grappig.. Ik lees het als voorbeeld van dat we toch wel erg vaak vooroordelen hebben.
In de tekst wordt expliciet een bevolkingsgroep genoemd, dat is gezien de actualiteit wat mij betreft wat minder gelukkig gekozen. Maar de inhoud kan slaan op ons allemaal. Ik neem het in elk geval mee als les. Ook wij hebben een helpdesk, en ook bij ons moeten klanten wel eens langer wachten dan ik zelf prettig vind, en ook bij ons moeten ze daarvoor betalen.
Gelukkig starten wij een project na ondertekenen contract en ronden wij projecten wel af, dus zo erg is het bij ons dus gelukkig niet.
Jacob heeft nog nooit de moeite genomen te reageren op de reacties op zijn collum.
Daarmee doet hij in essentie het zelfde wat hij in zijn (inderdaad wel heel erg goedkope) verhaal veroordeeld.
Als comediant faalt hij keer op keer.
Als automatiseerder geeft hij ook al niet echt de indruk meer te zijn dan een uit duizenden.
@Redactie als bevestiging van de opmerking van Maarten Oberman,
Minder Spoelstra, meer Najib 😉
“Een ieder die meer humor heeft dan Spoelstra, schrijve de column”
Zo diep was dhr. Spoelstra nog niet gezonken….
Wel jammer van die ‘anal-ogie’ om stront te vervangen door couscous.
Lekker veel reakties, maar jammer van zo’n prachtig gerecht…
Wat een zware reacties! De marokkanen op onze ICT afdeling kunnen hier de humor heel goed van inzien.
Minder Spoelstras in de Computable. En dan bedoel ik niet de goedbedoelende, hardwerkende Spoelstras die af en toe tegen een heilig huisje trappen. Dan heb ik het natuurlijk over de Spoelstras die te graag grappig willen zijn maar eigenlijk geen grap te melden hebben. Ik sluit me aan bij Pascal’s opmerking; meer Najib in de Computable.
Zijn wij niet allen zondaars?
Zijn wij niet allen Grieken?
Zijn wij niet allen scholieren in deze woelige tijden?
Zijn wij niet allen een bosje asperges?
Zijn wij niet allen Marokkanen?
Zijn wij niet allen IT-er?
Nou dan!