Ahold heeft het business process-outsourcing- (bpo) contract met Genpact definitief verlengd. Eind 2013 lag er al een intentieverklaring met de Amerikaanse bpo-specialist, maar het hernieuwde contract is nu definitief getekend. De overeenkomst heeft een looptijd van vijf en drie jaar voor respectievelijk de financiële administratie en personeelsadministratie. Beide partijen werken samen sinds Genpact in 2012 Accounting Plaza kocht, het toenmalige shared service center van Ahold.
Volgens Ahold is het de afgelopen jaren gelukt om de kosten van de financiële administratie en personeelsadministratie substantieel te verlagen en de operationele prestaties te verbeteren. Dat komt door de combinatie van de supermarktkennis van (voorheen) Accounting Plaza en Genpact’s expertise op het gebied van Lean- en Six Sigma-bedrijfsprocessen en de Smart Enterprise Processes (SEP SM)-methodologie. Daarnaast heeft Genpact Ahold ondersteund met het verder stroomlijnen van inkoopactiviteiten, aldus het supermarktconcern.
Onder de vernieuwde, uitgebreide overeenkomst zal Genpact blijven werken aan het verbeteren van de administraties van Ahold’s op het vlak van het onderhoud van enterprise resource planning (erp), rapportages, analytics en risicomanagement. Daarbij zal Genpact, dat in Nederland kantoor houdt in Wormer, ook diensten overzetten naar vestigingen in Polen en India.