Cms-leverancier Hippo en content- en marketingtechnologiespecialist HintTech gaan samenwerken met e-commerce-softwareleverancier Elastic Path. De partners tekenen de wereldwijde overeenkomst om in te kunnen spelen op de groeiende vraag naar ‘experience-driven e-commerce’: e-commerce gedreven vanuit de klantbeleving. De samenwerking richt zich op het aanbieden van op maat gemaakte geïntegreerde oplossingen via Elastic Paths api-gebaseerde e-commerce-platformen en Hippo CMS.
‘E-commerce draait meer dan ooit om de klantervaring’, legt Mark Williams, mede-oprichter van Elastic Path uit. ‘Een online catalogus en een soepel betaalproces zullen niet genoeg zijn om klanten te blijven trekken. Consumenten willen vermaakt en verleid worden met een merkbeleving, traditioneel het terrein van de marketingafdeling. Met deze samenwerking willen we onze klanten alvast wat werk uit handen nemen.’
‘De verwachtingen van de huidige consument veranderen niet alleen de manier waarop marketing moet worden bedreven, maar beïnvloeden ook andere bedrijfsactiviteiten’, vervolgt HintTech-ceo Bart Omlo. ‘In e-commerce zie je de effecten daarvan al. De explosie aan beschikbare marketingtechnologieën zou al een motivatie moeten zijn om nauwer samen te werken. Maar gebeurt dat nog niet, dan kan het inzetten van het cms als content-center voor e-commerce activiteiten een waardevol eerste project zijn.’
‘Webomgevingen van grote ondernemingen bestaan in onze ervaring uit een heel stelsel aan applicaties’, sluit Tjeerd Brenninkmeijer, mede-oprichter van Hippo af. ‘Hetzelfde geldt voor e-commerce. Om de ideale klantbeleving te kunnen realiseren moeten product information management, digital asset management, e-commerce en web-cms naadloos samenwerken.’