Bedrijfscommunicatieleverancier Mitel neemt voor een onbekend bedrag Oaisys over. Dit is een leverancier van geïntegreerde call recording en kwaliteitsbewakingsoplossingen. Door de overname breidt Mitel zijn positie in de contactcenterwereld verder uit.
Dit is de tweede contactcenter-gerelateerde overname van Mitel in een jaar tijd. Eerder nam het Prairiefyre over, waarvan de integratie afgelopen zomer is afgerond. Begin dit jaar rondde Mitel ook de fusie met Aastra af. Oaisys stelt bedrijven in staat om data om te zetten in waardevolle business intelligence die ze kunnen gebruiken voor betere klantenservice. Het Oaisys-portfolio integreert met Mitel’s Micontact Center-platform en wordt geschikt gemaakt voor Micontact Center for Lync en Aastra’s Solidus Ecare-platform.
‘Contactcenters worden steeds belangrijker voor organisaties omdat ze hiermee inzicht krijgen in klantinformatie die uiteindelijk kan resulteren in concurrentievoordeel en daardoor groei’, zegt Mitel-ceo Richard McBee. ‘De overname van Oaisys is de volgende stap in Mitel’s strategie om in te spelen op deze vraag van de markt. Oaisys biedt klanten en partners een oplossing waarmee ze inzicht krijgen in bedrijfsgegevens en daarvan kunnen profiteren.’