Met de Res IT Store van Res Software kunnen it-diensten op een nieuwe manier kunnen worden afgenomen, dankzij proactieve, veilige en geautomatiseerde levering en retournering van it-diensten. Door te voorspellen welke it-diensten een gebruiker nodig heeft en deze automatisch te leveren en dankzij de geautomatiseerde selfservice, is de it-afdeling in staat om gebruikers de instant ervaring te geven die ze gewend zijn van consumenten appstores.
In lijn met de opkomst van de ‘consumerization’ van de it, biedt de Res IT Store van Res Software een vergelijkbare ervaring als consumenten- appstores van bijvoorbeeld Apple of Google. Door de veiligheidsvereisten te combineren met het gebruiksgemak en de efficiëntie waar gebruikers om vragen, biedt de Res IT Store een gecontroleerd en geautomatiseerd platform van waaruit gebruikers en de it-afdeling toegang hebben tot alle diensten, applicaties en data die ze nodig hebben om productief te kunnen zijn.
De Res IT Store helpt organisaties om de tijd voor het inboarden van nieuw personeel te verkleinen van dagen of weken naar slechts enkele minuten door het proactief toewijzen van it-diensten. Ook wordt het aantal tickets voor de service desk terug gebracht door proactieve automatisering, selfservice en het inwilligen van verzoeken, waardoor incidenten gesaneerd kunnen worden. Gebruikers van de Res IT Store hebben een teruggang in het aantal service tickets van maar liefst 25 procent gezien.
Om het groeiende aantal mobiele werkers te ondersteunen, integreert de Res IT Store naadloos met toonaangevende mobility management-technologieën voor bedrijven, zoals Xenmobile en Mobileiron. RES Software ondersteunt ook de toonaangevende it-servicemanagement-provider Servicenow en cloud-gebaseerde diensten, zoals Salesforce.com en Microsoft Office 365, om gebruikers te voorzien van één enkele interface voor het aanvragen van it-diensten.
Persoonlijk vind ik RES een mooi product. Veel beheerzaken worden met RES WM of AM vereenvoudigd.
De functionaliteiten die Res IT Store aanbiedt (en nog meer) heb ik 5 jaar geleden bij een ander product gezien: Matrix42
RES is een innovatief bedrijf, ik had eerder IT Store verwacht.
Om mogelijkheden van IT Store goed te kunnen benutten moet je veel bedrijfs- it processen herschrijven. Denk niet dat je alleen met het implementeren van IT Store de beoogde winst kan behalen!