Capgemini en Hema hebben een nieuw vijfjarig contract getekend voor het leveren van it-diensten. Met de contractverlenging blijft Capgemini tot januari 2019 de voorkeursleverancier van de winkelketen. Onder het contract valt een breed scala aan diensten, waaronder onderhoud en projecten op het gebied van applicaties, e-handel, werkplek- en datacentrumdiensten en het lan-/wan-beheer. Capgemini en Hema werken sinds 2008 samen.
Volgens Rob Gerretsen, it-manager van het warenhuis, heeft Capgemini in de afgelopen jaren aangetoond te kunnen zorgen voor een stabiel it-landschap dat tegelijkertijd is mee ontwikkeld met de stand van de techniek. ‘Daarnaast hebben ze zich een goede sparringpartner getoond bij veranderingen aan onze bedrijfsprocessen. Dit alles gaf ons voldoende vertrouwen om onze samenwerking te verlengen.’
De samenwerking tussen Hema en Capgemini gaat terug tot 2008. In dat jaar verkocht het detailhandelsconcern Maxeda IT Services (voorheen Vendex KBB IT Services) aan de automatiseerder. Er werkten toen nog een kleine driehonderd mensen. Daarna is veel van het it-werk geoffshored. Ook verkocht Maxeda diverse onderdelen, waaronder de warenhuizen Hema, V&D en Bijenkorf, de modewinkels Hunkemöller en restaurantketen La Place. Capgemini heeft Hema daarbij als klant kunnen behouden. Overigens laat Maxeda DIY, dat zich geheel richt op de doe-het-zelf-markt, ook nog steeds zijn ict door Capgemini beheren.
@Redactie
Welk beeld moet het plaatje oproepen?
Begreep namelijk dat de worstenmakers regelmatig vervangen worden maar het recept ongewijzigd is gebleven;-)