Bedrijfssoftwareleverancier Unit4 wil internationaal met meer partners gaan werken. Dit past in de ambitieuze uitbreidingsplannen van het bedrijf. Unit4 wil met steun van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Advent fors internationaliseren. Een van de manieren is het aantal partners uitbreiden die meer dan alleen de software verkopen. Het bedrijf is met name geïnteresseerd in systeemintegratoren, hostingpartijen en oem-contractors.
Dit meldde José Duarte, de nieuwe topman van bedrijfssoftwareleverancier Unit4, op een recent gehouden internationale persbijeenkomst in Amsterdam. Duarte zoekt ‘partners met toegevoegde waarde en wil ecosystemen oprichten rond specifieke klantenkringen. Als je samen optrekt kun je slimmer opereren dan je concurrenten. Bedrijven als Apple, Cisco en Microsoft zijn zo groot geworden.’
Hoewel Unit4 de komende tijd veel geld steekt in de modernisering van de software en het verkoopapparaat kan het bedrijf niet alles zelf doen, stelt Duarte. ‘Bovendien is verkoop een kostbare aangelegenheid. Daar waar we via partners ons kunnen versterken, zullen we dat zeker doen. Unit4 heeft ook nog niet zo’n uitgebreid partnerkanaal; daar liggen nog tal van mogelijkheden.’
Hij wil partners aantrekken die naast het verkopen van software aanvullende diensten kunnen verrichten, zoals systeemintegratoren. Daarnaast denkt de topman aan partijen die hostingdiensten verlenen. Ook wil Duarte meer ‘oem-contracten’ met partners sluiten. Zo werkt luchtvaartmaatschappij Sabre al met bepaalde software van het erp-pakket Agresso van Unit4 en ook Coda heeft een aantal oem-partners.
Lees ook het uitgebreid interview met topman Duarte: Het wereldtoneel van Unit4