Corporatie-automatiseerder NCCW heeft zijn samenwerking met PCA Mobile geïntensiveerd. Het online grafische planbord Marlin van PCA Mobile wordt nu ook in de Corporatie Cloud van NCCW opgenomen en ingezet als plansysteem voor reparatieverzoeken. Hierdoor zijn woningcorporaties in staat om bij het melden van een reparatieverzoek via een huurdersportaal bewoners direct een voorstel te doen, gebaseerd op vaardigheden, regio’s en beschikbaarheid van de vaklieden. De bewoner kiest vervolgens de datum die het beste past en er wordt een werkorder aangemaakt op het bewuste tijdslot in het planbord.
NCCW uit Almere werkt al zo’n vijftien jaar samen met PCA Mobile uit Raalte. Dit doen ze op het gebied van planning en mobiele aansturing als onderdeel van het reparatieverzoekenproces. Kortgeleden is besloten de samenwerking te intensiveren met het oog op de Corporatie Cloud waarin NCCW de bedrijfsprocessen van klanten ondersteunt.
Door het plansysteem van PCA Mobile in de cloud te hangen worden reparatieverzoeken meer dan alleen een platte mededeling en maken ze integraal onderdeel uit van het proces van melding tot het daadwerkelijk oplossen van een probleem.
Alles in de cloud
Naast eigen medewerkers worden ook onderaannemers die werkzaamheden voor de woningcorporatie uitvoeren gefaciliteerd met een online versie van het grafische planbord. De corporatie kan op deze manier eenvoudiger opdrachten toekennen aan onderaannemers en de status bewaken. Doordat alles in de cloud draait kunnen externe partijen over de software beschikken via een browser. Er hoeven dus geen complexe implementaties plaats te vinden.
Voor de mobiele aansturing van vaklieden worden de mobiele oplossingen van PCA Mobile ingezet. Ook deze oplossingen draaien in de cloud. De mobile apps van PCA Mobile zijn hardware-onafhankelijk en geschikt voor robuuste pda’s, tablets, laptops en/of smartphones. Er draait in de combinatie dus geen enkel component meer lokaal bij de woningcorporatie.