Leverancier van transport management systemen Eyefreight krijgt een kapitaalinjectie van negen miljoen euro. Het bedrijf uit Bunnik steekt dat geld in een Amerikaanse vestiging en de uitbreiding van het SaaS-aanbod voor de Noord-Amerikaanse markt. Het geld komt van investeerders De Hoge Dennen Capital en Global Cleantech Capital. De financiering wordt onder meer gebruikt voor de werving van nieuwe medewerkers voor business development en verkoopteams.
Eyefreight richt zich op grote multinationals zoals verladers. De software moet die bedrijven helpen om uitbestede transportactiviteiten beter te beheren en flexibeler om te gaan met hun logistieke netwerk.
Het groeiende aantal logistieke ondernemingen in de omgeving van Chicago trok Eyefreight naar Evanston, een plaats in de gemeente Chicago. Dat gebied geldt als een belangrijke locatie voor veel transportactiviteiten en is een hub voor multinationals. Het biedt toegang tot havens, belangrijke snelwegen en verladers.
Ceo Ken Fleming: ‘We hebben in Nederland een goede relatie met de Technische Universiteit Eindhoven. Die universiteit en de studenten hebben ons geholpen bij de ontwikkeling van een deel van onze technologie. Met Northwestern, de University of Chicago en andere goede opleidingsinstituten in de achtertuin van onze nieuwe vestiging hopen we dat succes in de VS te herhalen.’ Fleming blijft actief vanuit het hoofdkantoor van Eyefreight in Bunnik, vanuit daar begeleidt hij de uitbreiding naar de VS.
Heineken
Eyefreight heeft zich gespecialiseerd in de integratie van bestaande supply chain-managementplatforms en de optimalisatie van transport. Het bedrijf is naar eigen zeggen één van de snelst groeiende TMS-leveranciers in Europa. Het is sinds de oprichting in 2008 fors gegroeid. Tata Steel, Levi’s, Mango, Campari en Heineken maken deel uit van het klantenbestand.
Het is toch mooi om te lezen dat een innovatief Nederlands bedrijf in deze tijd zich uit weet te breiden. (Alleen is de capaciteit van hun website niet bestand tegen zoveel aandacht blijkbaar.)
Idem. Ik las het artikel al met plezier vanwege zakelijke durf. Jammer dat de website niet bereikbaar is.