Reeleezee, aanbieder van cloud administratiesoftware, introduceert Cashr, de eerste app die als complete kassa functioneert en speciaal is ontwikkeld voor retail en horeca. Met de gratis Cashr app kunnen ondernemers eenvoudig van iedere moderne smartphone of tablet die op iOS of Android draait een kassa maken. Met Cashr brengt Reeleezee een professionele, schaalbare en voordelige kassaoplossing op de markt en rekent af met dure kassasystemen.
Als volwaardig kassasysteem bevat Cashr van Reeleezee alle functionaliteiten die van een kassa verwacht mag worden. In tegenstelling tot de huidige systemen heeft Cashr een online backoffice die ondernemers een compleet, realtime overzicht van de omzet geeft en waarmee ze heel eenvoudig een goede voorraadadministratie bij kunnen houden. Met behulp van de backoffice kan in een handomdraai een kopie van een kassabon of factuur per e-mail verstuurd worden. Daarnaast stelt de Cashr Backoffice ondernemers in staat om onder andere klanten, producten en medewerkersprofielen online te beheren.
Via de webomgeving is de backoffice zelfs toegankelijk als de ondernemer niet in de zaak aanwezig is. Ook kan men in de backoffice handige rapporten in Excel en pdf maken van de omzet en is iedere kassabon of betaaltransactie met een muisklik op te vragen. Omdat veiligheid van financiële gegevens voorop staat bij Reeleezee worden alle gegevens opgeslagen in de cloud en wordt er elke dag een automatische back-up gemaakt.
Cashr ondersteunt de door retail en horeca veelgebruikte ESC/pos-standaard voor bonprinters, kassalades en andere apparatuur en is daarom geschikt voor starters en routiniers. Cashr kan gekoppeld worden aan zoveel bonprinters als er maar nodig zijn. Een mobiele chip- en pinoplossing zorgt ervoor dat pinbetalingen direct op de kassa en aan tafel gedaan kunnen worden.
Een directe koppeling met het online boekhoudprogramma van Reeleezee zorgt ervoor dat ondernemers tijd en geld besparen bij het inboeken van kassabonnen, uren en versturen van facturen. De Cashr app is gratis te downloaden op de website van Cashr. Bij een koppeling met de backoffice is het gebruik tot twintig kassabonnen per maand kosteloos. Vanaf twintig kassabonnen is de Cashr Backoffice betaald.
Kijk! Dat vind ik een innovatief idee/product.
Het verdienmodel van deze dienst lijkt me ook mooi bedacht. Je zou de ondernemer kunnen ontzorgen door de aan deze app gerelateerde (betaalde)diensten verder als optie aanbieden. Toch ben ik benieuwd naar het adoptietempo en adoptiegraad van deze dienst. Want kiezen tussen deze nieuwe dienst en de vertrouwde en traditionele vorm is niet altijd makkelijk.
Verder ben ik benieuwd naar twee zaken: A) beveiliging in de keten B)aansprakelijkheid en kleine letters.
Uiteraard krijgt punt B direct en indirect met punt A te maken.
In dit geval zou ik eerst eens kijken naar Unicentapos als java-applicatie dat op windows/linux/mac draait.
Ook Open Source Point Of Sale is een op PHP gebaseerd POS dat werkt maar erg eenvoudig is.
Beide kunnen meerdere kassa’s draaien met 1 database. Waarbij unicenta ook nog een mogelijkheid heeft voor restaurants.
Het probleem is altijd de koppeling naar een administratief pakket, dat blijft bij alle oplossingen lastig.
Hier zou ik wat voorzichtiger mee zijn:
“Omdat veiligheid van financiële gegevens voorop staat bij Reeleezee worden alle gegevens opgeslagen in de cloud”
Boven genoemde oplossingen (FOSS) werken met een mysql-db waarvoor goede automatische backup-scripts bestaan.
Jan,
Je opmerkingen zijn terecht! Daar wilde ik ook in mijn eerste reactie over hebben maar toch ervan afgezien.
Wat ik mooi vond was het idee en het verdienmodel er achter.
Ik probeerde ook mijn zorgen door die twee punten (beveiliging en aansprakelijkheid)samengevat te uiten.
Bijvoorbeeld als ik het over beveiliging heb dan heb ik niet alleen over dat deel bij de leverancier maar ook bij de afnemer en van de afnemer tot aan de muren van leverancier, kortom in de hele keten.
Reza,
ik heb de voorloper van Unicentapos bij een klant draaien op een simpele Linuxserver waarop ook nog een desktop draait, daar gaat niets over internet. Backups lopen in het LAN.
Op dit moment ben ik met een oplossing bezig die accounting/POS/Webshop kombineert speciaal voor het MKB daar zou een oplossing via internet voordelig kunnen zijn maar beveiliging is dan een noodzakelijkheid en inderdaad voor de gehele keten.
Zeer interessant. Er opent een ganse markt hiervoor in België door de fiscalisatie en de verplichte koppeling met een “fiscal data module”, zie http://www.zwartedoos.be
@ Quinten Deckers
Die kant gaat men in NL ook meer en meer op. Persoonlijk ben ik dan nog niet zo’n voorstander van cloud maar elke ondernemer moet dit natuurlijk en vooral zelf weten.
Maar een hele aardige stap voorwaarts in het automatiseren van een keten is het dan weer wel.
Elke soort multi-channel applicatie in deze familie kan dit ook dus in die zin is het niet uniek. Het zou opmerkelijk zijn als het niet kon.
Opslag in de Cloud hoeft niet verkeerd te zijn. Het probleem is de versleuteling van de data in de cloud. Daarbij moet de sleutel alleen bekend zijn bij de eigenaar van de data. Dit betekend ook dat data locaal versleuteld moeten worden en niet pas bij aankomst in de cloud.