De gemeente Groningen brengt het beheer van de printomgeving onder bij Xerox. De opdracht omvat de levering en het beheer van een nieuw printerpark. Dat bestaat uit kantoor-, balie- en productieprinters. Vier repro-afdelingen worden vervangen door één centrale repro. De opdracht heeft een maximale looptijd van zeven jaar. Er dongen drie leveranciers mee naar de opdracht. De gemeente kiest voor Xerox op basis van prijs. De hoogte van de contractwaarde is niet bekendgemaakt.
Xerox levert multifunctionals, printers, repromachines, afdrukapparatuur en bijbehorende software. De documentdienstverlener tekent ook voor het onderhoud van de reprografische machines en ondersteuning van het documentbeheer.
Joop Hermse, contractmanager bij de gemeente Groningen: ‘We hebben te maken met uitdagende doelstellingen en bezuinigingen. Ook op het gebied van printen valt een flinke slag te maken.’ Volgens Hermse past de nieuwe hardware bij de doelstelling om het documentbeheer te digitaliseren. ‘Raadstukken werden automatisch in veelvoud afgedrukt. Dat gebeurt niet meer.’