De gemeente Noordoostpolder is live gegaan met een nieuw zaaksysteem van ict-dienstverlener Centric. Na de zomer van 2013 gaf de gemeente Centric de opdracht voor levering en implementatie van het zaaksysteem. Amper drie maanden na de start van de implementatie in september is de gemeente in productie met het zaaksysteem, dat onder meer voorziet in klantcontactmanagement, een midoffice en uitgebreide managementinformatie.
Samen met Noordoostpolder is een co-creatietraject gestart voor de ontwikkeling van een app voor het mobiel afhandelen van zaken. De verwachting is dat Noordoostpolder de app begin 2014 gaat gebruiken. De gemeente Noordoostpolder en Centric vervolgen de samenwerking met de aansluiting op Mijn Overheid en de uitbreiding van het aanbod van digitale producten voor burgers en bedrijven.
Het zaaksysteem is een belangrijke component in het hart van de gemeentelijke organisatie. Juist de combinatie met andere systemen maakt de informatievoorziening van gemeenten efficiënt en compleet. Daarom zijn koppelingen met de gespecialiseerde afhandelapplicaties van Centric zelf en ook derde partijen beschikbaar, waarmee ketens zoveel mogelijk automatisch worden gesloten.