Planon brengt alle ondersteunende bedrijfsprocessen (facilitair, ict, hr, inkoop en finance) van gemeente Rotterdam samen in één integrale oplossing. Zo ondersteunt Planon Accelerator gemeente Rotterdam om zowel efficiënter te kunnen werken, kosten te reduceren en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen.
Nederlandse gemeenten worden geconfronteerd met bezuinigingstaakstellingen. Ondanks dat de focus op kostenreductie ligt, wil de serviceorganisatie van gemeente Rotterdam de kwaliteit van de interne dienstverlening verbeteren en de klanttevredenheid verhogen met één integrale service managementoplossing. Om die ambitie te verwezenlijken, koos Rotterdam voor prestatiegericht inkopen. Dit is een inkoopstrategie waarbij een opdrachtgever de kans krijgt om die opdrachtnemer te werven die het beste past bij de organisatiedoelstellingen.
Planon Accelerator
Met Planon Accelerator krijgt Rotterdam de mogelijkheid om de verschillende ondersteunende processen samen te brengen in één tool met een projectaanpak die aansluit bij de dynamiek van de organisatie. Samen met Planon zal Rotterdam gefaseerd de implementatie realiseren van één integrale service managementoplossing, geldend voor elk organisatieonderdeel van de gemeente.
Het dienstencetrum I&A is de eerste afdeling waar het nieuwe softwaresysteem wordt geïmplementeerd. Uiteindelijk biedt Rottedam daarmee een flexibele, kant-en-klare oplossing die door medewerkers door configuratie eenvoudig kan worden aangepast aan de snel wijzigende wensen en eisen van gebruikers, leveranciers en wet- en regelgeving. Hiermee kunnen gebruikers en (externe) leveranciers – ongeacht het gebruikte kanaal van balie, telefoon, e-mail, post of web – alle meldingen, verzoeken en opdrachten afhandelen vanuit één servicepunt.