Xerox neemt het Duitse Invoco over. Met de overname van deze specialist op het gebied van Duitstalige customer care-services breidt Xerox zijn customer care in Europa verder uit. De transactie zal naar verwachting plaatsvinden na voltooiing van de gebruikelijke voorwaarden.
Door de overname krijgen klanten van Xerox wereldwijd toegang tot de Duitstalige customer care-services van Invoco en kan Invoco zijn diensten ook aanbieden in andere Duitstalige landen, waaronder Zwitserland en Oostenrijk. Anderzijds profiteren de klanten van Invoco nu van het business process outsourcing (bpo)-aanbod van Xerox, waaronder het bestaande customer care-aanbod van Xerox verspreid over 175 contactcenters in meer dan dertig talen.
Invoco, a Xerox company
Invoco’s hoofdkantoor is gevestigd in Hamburg. Het bedrijf heeft achttienhonderd medewerkers in dienst met ruime ervaring binnen de kabelindustrie, waarmee Xerox eveneens een markt toevoegt aan zijn customer care-kennisgebieden, waaronder telecom, transport, technologie, retail en reizen. Het managementteam van Invoco blijft onveranderd en onder leiding van Rainer Diekmann, de ceo en mede-oprichter van Invoco. Wanneer de overname een feit is, zal het bedrijf zichzelf presenteren als ‘Invoco, a Xerox company’.
‘De diensten van Invoco sluiten aan op onze huidige activiteiten’, zegt Simon Verzijl, group president Xerox commercial business process outsourcing in Europa. ‘Op dit moment breiden we ons bpo-aanbod in Duitsland verder uit, terwijl we tegelijkertijd onze Europese customer care-strategie verder uitrollen. We hebben ons als gezamenlijk doel gesteld om de service en capaciteit in Europa verder uit te breiden voor nieuwe en bestaande lokale markten en multinationale klanten.’
Unamic/HCN, WDS en XL World
De acquisitie van Invoco is een volgende stap in een reeks eerdere overnames op het gebied van customer care-services in Europa, waaronder Unamic/HCN (Benelux) in 2011, WDS (Groot-Brittannië) en XL World (Italië) in 2012. Met de Duitstalige capaciteit van Invoco breidt Xerox zijn taalaanbod verder uit. Nu zijn er contactcenters in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Turkije, Tsjechië, Roemenië, Italië en Albanië.