Efficy, de Brusselse leverancier van software voor klantrelatiebeheer en servicemanagement, heeft zijn Belgische en Nederlandse bedrijven samengevoegd. De holding Efficy SA heeft nu 100 procent van de aandelen van de Nederlandse Efficy BV in handen. Door de fusie verwacht de onderneming krachtiger te opereren in de Europese markt, onder andere doordat er grotere ontwikkel-, verkoop- en marketingteams ontstaan.
Bij het bedrijf werken in totaal ruim zeventig mensen. Er zijn zestienhonderd klanten. Efficy heeft ook vestigingen in Zwitserland, Duitsland en Frankrijk en wil in Europa meer kantoren openen.
Efficy is in België in 2005 gestart; in 2006 werd Efficy Nederland BV als een zusterorganisatie opgericht. Drijvende kracht hierachter was Erik Stolk die al een aantal jaren actief was op de markt voor klantrelatiebeheer-software (crm: customer relationship management). Stolk werkte bij het bedrijf Cyberlan dat de oplossingen Goldmine CRM en E-link CRM in huis had. Die laatste oplossing is een voorloper van Efficy CRM, waarmee Stolk in Nederland in een eigen, in Utrecht gevestigd bedrijf doorging.
Ambitieus
Volgens Stolk, algemeen directeur van Efficy Nederland, is de samenvoeging van de Belgische en Nederlandse entititeiten een logische stap in de ontwikkeling van het nog relatief jonge bedrijf. ‘Schaalvergroting is goed voor Efficy in deze fase van het bedrijf. Wij willen uitgroeien tot een volwassen Europese speler.’
Cédric Pierrard, directeur van Efficy SA, wijst eveneens op de ambities van zijn bedrijf. ‘Wij willen internationaal uitbreiden. Daarom openen wij steeds meer kantoren in bijvoorbeeld Midden-Europa; iedere maand mogen we een nieuwe werknemer begroeten. De fusie zal er voor zorgen dat we ook de grotere orders binnenhalen.’