Servicenow, leverancier van enterprise it-cloudoplossingen, breidt de IT Service Automation Suite uit met Vendor Performance Management (VPM) en Resource Management (RM. De geautomatiseerde functie Password Reset (PR) is ook sinds kort beschikbaar. Met deze uitbreidingen kan de it-afdeling betere beslissingen sneller nemen, worden kosten gereduceerd en wordt er beter service geboden aan het gehele bedrijf.
Door de gegevens van verschillende bedrijfsonderdelen samen te voegen tot één system of record, krijgen Servicenow-gebruikers inzicht in de relaties die bestaan tussen de systemen en de processen in de werkomgeving. Servicenow realiseert dat door middel van drie nieuwe applicaties.
Vendor Performance Managementhaalt meer waarde uit verkopers en leveranciers door ze te evalueren en te vergelijken met elkaar over gemeenschappelijke criteria. It-managers kunnen met deze applicatie de effectiviteit van hun it-leveranciers evalueren met een accuraat beeld en uitgebreide kennis.
Betrouwbaar de balans tussen de it-werkzaamheden en de resources voorspellen kan met Resource Management, een real-time single system of record voor een betere planning en efficiëntie van de it-afdeling. It-managers krijgen met deze oplossing meer inzicht in de toewijzing van het it-personeel en de werkdruk, dat zorgt voor een betere resourceanalyse en -planning.
Met geautomatiseerd Password Reset kunnen eindgebruikers zelf automatisch hun wachtwoorden herstellen waardoor, volgens analisten, 20 procent van de it-service aanvragen wordt verminderd. Automated Password Reset is een automatische applicatie waardoor de gebruiker zelf, of met behulp van een security-professional, een nieuw wachtwoord kan instellen. De oplossing werkt samen met de Microsoft Active Directory en de custom credential stores.