Projectplace, leverancier voor online samenwerken, heeft de online tool uitgebreid met een nieuwe geïntegreerde document sharing oplossing. In de samenwerkingstool van Projectplace is het vanaf nu mogelijk om documenten vanuit Dropbox en Google Drive te integreren. Teams en projectmanagers die al met deze gratis cloudtools werken, kunnen bestanden direct delen, bewerken en opslaan in hun Projectplace-omgeving. Online samenwerken wordt hierdoor nog eenvoudiger gemaakt.
Zowel op zakelijk als op privégebied zijn Dropbox en Google Drive populaire cloudtools voor het delen van documenten. Vooral door de bring your own software (byos)-trend heeft het gebruik van dit soort cloudoplossingen een enorme vlucht genomen. Door de integratie van Dropbox en Google Drive speelt Projectplace in op de behoeften van de gebruikers, zonder de security uit het oog te verliezen. Projectplace slaat geen inloggegevens op en handhaaft een veilige online werkomgeving. Daarnaast verstevigt de uitbreiding de positie van Projectplace als leider in online samenwerkingsoplossingen.
Voor Projectplace is de integratie een significante stap vooruit. Of klanten nu wel of geen veilige en betaalde tools gebruiken, iedereen werkt op een eigen manier in de cloud. Projectplace komt nu de gebruikers tegemoet die op verschillende plekken in de cloud documenten hebben opgeslagen.
Wat ik mij sterk afvraag is hoe je als bedrijf nog je assets kunt bewaken als er zoveel integratie met externe systemen plaatsvind. Ook externen met elkaar.
Hoe bewaak je bijvoorbeeld dat de condities waaronder dat gebeurd in de loop der tijd niet gaan afwijken van de eigen bedrijfsfilosofie op het gebied van informatiebeheer en beveiliging.
Gebruiksgemak kan op termijn wel eens gaan leiden tot een zeer ongemakkelijke bedrijfssituatie…