Business intelligence-leverancier Graydon en marketingspecialist Cendris slaan de handen ineen. In een strategische samenwerking zoeken ze naar nieuwe zakelijke marketingoplossingen.
Cendris gebruikt een zakelijke database met marketinginformatie van Graydon. In die database zijn de gegevens van 2,2 miljoen actieve Nederlandse bedrijven opgenomen. De partijen willen samen de kwaliteit van gegevens in de database verbeteren en de diensten uitbreiden. De nadruk ligt op het verzamelen en verrijken van contactgegevens van potentiële klanten (leads).
‘Bedrijven hebben steeds minder budget voor marktbewerking. Het is steeds belangrijker om alleen die bedrijven én contactpen te benaderen die echt potentie hebben. Daarbij moet je wel de beschikking hebben over de juiste klantgegevens’, zegt Harry Woning, account director bij Graydon.
Kredietwaardigheid
Op termijn zal Graydon aan Cendris financiële kenmerken van bedrijven leveren. Graydon beschikt over informatie die wordt gebruikt voor een dienst voor kredietcontrole. Die credit flags geven een indicatie van kredietwaardigheid van bedrijven. Het sluit aan op de dienstverlening rondom het genereren van leads.
Luc Schrover, directeur zakelijke markt van Cendris: ‘We collecteren gezamenlijk informatie. Dat is een voordeel voor beide bedrijven. Graydon is gespecialiseerd in business intelligence en gebruikt data voor die toepassing. Cendris is gespecialiseerd in marketinginformatie en zet de data daarvoor in.’