Salesforce.com heeft kort na de eerste introductie van Salesforce1 nu de nieuwe Salesforce1 Service Cloud, het nieuwe klantenserviceplatform voor ‘The Internet of Customers’, voor de markt vrijgegeven. De nieuwe Service Cloud is een social, mobile en cloud-platform en stelt bedrijven in staat goede klantenservice te bieden.
De Salesforce1 Customer Platform api’s maken nieuwe 1-Touch Service mogelijk waardoor ontwikkelaars en onafhankelijke softwareleveranciers in elk product, applicatie of ervaring, service kunnen toepassen.
Met deze nieuwe ontwikkelingen kunnen medewerkers problemen sneller oplossen door altijd en overal proactief te beschikken over bruikbare inzichten, experts en relevante bronnen. Met de nieuwe Salesforce1 App kan iedere medewerker overal en vanaf elk apparaat helpen bij het oplossen van problemen van klanten. Elke Service Cloud- en Salesforce Desk.com- gebruiker, beschikt over dit nieuwe klantenplatform om op een geheel nieuwe manier in contact te komen met de klant. Bedrijven als HP, Philips en Stanley Black & Decker werken reeds met Salesforce1 Service Cloud.
Doordat klanten continu ‘connected’ zijn, staan zij dichter bij bedrijven dan ooit. Bedrijven hebben echter nog steeds moeite om verbinding te maken met klanten. Volgens een rapport van Accenture, raakt 91 procent van de klanten gefrustreerd door meerdere malen contact op te moeten nemen met een bedrijf voor hetzelfde probleem. 90 procent doordat zij voor een lange tijd in de wacht worden gezet en 89 procent door het, tegen meerdere medewerkers, moeten herhalen van hun probleem.
Verbonden bedrijven begrijpen dat klanten direct en moeiteloos vanaf elk device support verwachten en meteen een oplossing willen. Met de nieuwe Service Cloud kan elk bedrijf deze klantenservice leveren. Bedrijven die de Service Cloud hebben geïmplementeerd ervaren gemiddeld een daling van 41 procent in de tijd die een eerste telefoongesprek in beslag neemt, ter ondersteuning van een klant. Daarnaast merken zij een daling van 35 procent in de ondersteuningskosten en een stijging van gemiddeld 40 procent in de productiviteit van medewerkers. Verder merken gebruikers van de Service Cloud dat de klanttevredenheid met 37 procent toeneemt.