Anaplan, leverancier van cloud-gebaseerde, in-memory modeling- en planningoplossingen voor sales, finance en operations, lanceert een diepere functionele integratie met Salesforce.com, het cloudplatform voor social en mobiele bedrijfsapps. Gebruikers beschikken hierdoor over makkelijke toegang, via enkelvoudige gebruikersauthenticatie, tot modellen en plannen binnen de Salesforce-interface.
Bi-directionele data-integratie tussen Salesforce.com en Anaplan zorgt ervoor dat modellen en plannen continu ververst worden met realtime data. De werking van Anaplan binnen de Salesforce Sales Cloud stelt salesprofessionals in staat om realtime datagedreven beslissingen te nemen op het gebied van regiobeheer, quotatoewijzing, commissiecalculaties, sales-forecasting en offerteconfiguratie.
Door het combineren van geavanceerde analytics en collaborative planning lost Anaplan drie belangrijke salesuitdagingen op: het creëren van solide salesplannen, het uitvoeren van plannen met realtime crm-data, en de mogelijkheid om plannen direct aan te passen. Anaplan draait op Hyperblock, een in-memory modelleer- en calculatie-engine die één planningomgeving biedt voor de gehele organisatie en snelle modellering door de zakelijke gebruiker.
De gebruiksvriendelijke Anaplan-applicatie biedt accurate en tijdige planning voor verschillende business-functies, zoals:
– sales forecasting: voorspellen op basis van feiten, vergelijken met doelen en zorgen voor een succesvolle salesperiode.
– territory planning: onderhouden van geüpdatet en uitgebalanceerde territories voor alle dimensies van de business, realtime;
– quota planning: in overeenstemming brengen van top-down doelen en bottom-up quota’s met het oog op optimale dekking en productieve verkoopmedewerkers.
– commissiecalculatie: modeleren van beloningsplannen, berekenen van commissies, analyseren van effectiviteit van plannen en antwoord op ‘What if?’-scenario’s;
– offerte en prijs: eenvoudige productconfiguraties creëren, die te valideren zijn tegen usiness rules.