Mproof Nederland, specialist op het gebied van servicemanagement, kondigt een nieuwe versie van de Clientele Service Management software en de daarop gebaseerde toepassingen Clientele ITSM en Clientele Facilitair aan. Belangrijkste kenmerken zijn een vernieuwde gebruikersinterface en uitbreidingen op de servicecatalogus en de RMA-functionaliteit.
De vernieuwde gebruikersinterface van Mproof’s Clientele Service Management software biedt onder andere een tabweergave van de geopende schermen en voor iedere gebruiker de mogelijkheid een eigen thema en schermlayout te kiezen. Verder is het gebruik van de Microsoft teksteditor en de spelling checker toegevoegd.
De sevicecatalogus is uitgebreid met onder andere een financieel overzicht dat degene die een aanvraag goedkeurt direct inzicht biedt in de kosten ervan. Ook kunnen er nu verschillende sla’s worden gekoppeld aan eenzelfde item, wat een versnelde aanvraag mogelijk maakt en kunnen kennisbankpagina’s worden gekoppeld aan een product of dienst. Daardoor kan de servicecatalogus worden gebruikt als ingang voor vragen en meldingen. De RMA-functionaliteit is eveneens uitgebreid met een groot aantal nieuwe features zoals de mogelijkheid om met één klik overal het oude product door het nieuwe te vervangen, inclusief alle relaties.
Ook de nieuwe release van Clientele biedt compatibiliteit met alle Microsoft producten. Zowel de Engelse versie als de Nederlandse versie zijn per direct beschikbaar, de overige taalversies volgen in de komende weken.