Ict-dienstverlener Centric heeft voor koffie- en soepmachineleverancier Coffee Fresh Westhoff een nieuw klantbeheersysteem geïmplementeerd op basis van Microsoft Dynamics CRM 2011. Coffee Fresh Westhoff zocht een crm-oplossing die het gehele salesproces optimaal ondersteunt.
Coffee Fresh wilde meer inzicht in zijn markt en zo grip en sturing op het salesproces beter mogelijk maken. Een goede integratie met zowel het huidige als eventuele toekomstige erp-systemen was hierin een vereiste. Ook vroeg Coffee Fresh om een structurele oplossing voor de vele repeterende werkzaamheden die komen kijken bij het creëren, verspreiden en monitoren van documenten.
Breder perspectief
Voor de implementatie van de gewenste crm-oplossing koos Coffee Fresh begin 2013 voor Centric, vanwege de ervaring en het brede portfolio van Centric. ‘Als totaalleverancier is Centric in staat mee te denken over de automatiseringstoekomst van Coffee Fresh’, meent Hugo Nienhuis, projecten- en kwaliteitscoördinator bij Coffee Fresh. ‘Centric heeft behalve van crm ook kennis van erp, e-commerce en intranetoplossingen en is daarom in staat het crm in een breder perspectief te plaatsen.’
De door Centric ontwikkelde oplossing maakt zoveel mogelijk gebruik van de standaardfunctionaliteiten van Microsoft Dynamics CRM 2011. Bovendien is het systeem zo geïmplementeerd dat ontsluiting van de informatie uit huidige en toekomstige erp-systemen goed werkt. Het beheren van klant- en prospectinformatie is eenvoudiger en gestructureerder.
Automatisch documenten aanmaken
Ook hebben Centric en Coffee Fresh diverse specifieke processen en rapportages ontwikkeld waarmee de salesafdeling zijn klanten efficiënter en professioneler kan voorzien van een passend aanbod. Voor het automatisch aanmaken van documenten heeft Centric samengewerkt met CRMconnectors om het door hen ontwikkelde DocumentConnect in de oplossing te integreren. Het aanmaken en beheren van documenten is hiermee een eenvoudig en geautomatiseerd proces geworden.