Om de internationale groeiambitie en herpositionering van de organisatie kracht bij te zetten, is ict-dienstverlener Centric vanaf 1 november 2013 in binnen- en buitenland herkenbaar aan een nieuwe uitstraling met een nieuw logo. De huisstijl wordt de komende weken gefaseerd uitgerold.
In de afgelopen jaren heeft Centric zijn dienstenportfolio verbreed. Naast it-producten en -diensten biedt de organisatie nu ook professionals op het gebied van zorg en administratie en kan het volledige bedrijfsprocessen overnemen. De activiteiten in Zweden en Noorwegen, tot november actief onder de labels Peak-IT Sweden, Xtra personell en Xtra Care, gaan nu ook verder onder de naam Centric.
Vier kernactiviteiten
Dit jaar werd de aanzet tot de herpositionering gegeven met de omvorming van de organisatie naar vier kernactiviteiten: software solutions, it-outsourcing, business process outsourcing en staffing services. Met de keuze voor één merk geeft Centric een impuls aan de zichtbaarheid van de organisatie in binnen- en buitenland en creëert het een basis voor samenwerking en groei in Europees perspectief.
‘Voor de continuïteit en verdere uitbreiding van onze activiteiten is het van belang dat we verder vorm en inhoud geven aan de internationale groei van onze organisatie’, zegt Centric-ceo Karim Henkens. ‘Het nieuwe merk en de waarden die ermee verbonden zijn, zijn herkenbaar en kenmerkend voor Centric-medewerkers en de organisatie als geheel.’
Nieuwe pay-off
Henkens wil dat door de nieuwe huisstijl professionals, partners en klanten beter met elkaar verbonden worden. ‘Zo kunnen zij hun talenten, kennis en ideeën met elkaar delen. Deze samenwerking resulteert in innovatieve, pragmatische oplossingen, die bijdragen aan verantwoorde groei van de organisatie en stabiliteit voor onze klanten en medewerkers. Deze belofte vatten we kernachtig samen in onze nieuwe pay-off: connect. engage. succeed.’
Vind je dit nu echt een artikel waard ?
Als ik mijn voordeur in een ander kleurtje schilder is daar toch echt niemand in geintereseerd.