Hitachi Data Systems Corporation heeft de HDS Community gelanceerd, een online sociaal platform op basis van Jive Software. Via de HDS Community kunnen klanten, prospects, partners en werknemers met elkaar samenwerken aan innovatie met behulp van HDS-oplossingen. Het biedt bedrijven een nieuwe manier van samenwerken, waarbij het mogelijk is om samen met HDS-managersinformatie-oplossingen te ontwikkelen, te leren en kennis uit te wisselen.
Dankzij de nieuwe HDS Community kunnen leden sneller en beter geïnformeerd beslissingen nemen, dankzij conversaties met experts en toegang tot informatiebronnen. Deze informatiebronnen hebben onder meer betrekking op trainingen, de implementatie van HDS-oplossingen en het omgaan met ongestructureerde data en wet- en regelgeving. Leden worden via beloningen en erkenningen gemotiveerd om actief deel te nemen. Dit is mogelijk dankzij Jive Gamification, dat gebruikers beloont voor waardevol gedrag, zoals het stellen en beantwoorden van vragen en het downloaden en delen van content.
Een belangrijk aandachtsgebied binnen de HDS Community is het Innovation Center, een plek waar HDS-klanten rechtstreeks toegang kunnen krijgen tot de r&d-organisatie van het bedrijf. Office Hours is een initiatief binnen de community om klanten in contact te brengen met Michel Hay, vice president productplanning van HDS, zodat zij een beeld krijgen van de roadmap van het bedrijf en betrokken worden bij het vormgeven aan nieuwe ideeën.
Het Hitachi Data Systems-programma voor wereldwijde accounts en systeemintegrators heeft ook het eerste klantgerichte deel van de HDS Community gelanceerd.