Afgelopen maand heeft it-leverancier ACA uit Eindhoven ook de vijftigste winkel van sneakerformule Coach voorzien van een automatiseringsoplossing. Coach neemt de volledige automatisering uit de cloud af. De winkelketen heeft ervoor gekozen om online te werken met het Winstore-informatiesysteem van ACA.
Onlangs opende in Rotterdam de vijftigste Coach-winkel zijn deuren voor het publiek. De winkel is volgens Coach-directeur Jos van der Wolk een sprekend voorbeeld van hoe het vernieuwde winkelconcept van de formule dient te worden toegepast. ‘We willen met de tijd meegaan. Dat betekent investeren in nieuwe technologie, meer interactie en een hoger serviceniveau in onze winkels.’
Automatisering via de cloud
Volgens Van der Wolk biedt online vele kansen en mogelijkheden, ook als het gaat om automatisering. ‘Automatisering via de cloud van ACA is flexibel en veilig. Werken via de cloud zorgt er bovendien voor dat onze ondernemers zich volledig kunnen richten op hun bedrijf en de dienstverlening aan de klant.’
De traditionele toonbank is in de nieuwste winkel van Coach verleden tijd. In plaats daarvan is de winkel voorzien van servicedesks die via iedere zijde toegankelijk zijn, alsook van een loungecorner. Medewerkers kunnen daardoor eenvoudiger een gesprek aangaan met de klant. ACA leverde ten behoeve van de desks het kassaprogramma Openstore in combinatie met interactieve, draaibare computerschermen.