Garantibank International in Amsterdam schakelt ict-dienstverlener Dimension Data in voor het leveren van een ip-communicatieoplossing met contactcenterfunctionaliteit. Het systeem is gebaseerd op Cisco Unified Communications Manager en wordt geïmplementeerd op de locaties van Garantibank in Amsterdam, Düsseldorf en Istanbul.
Om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen, is de communicatieoplossing redundant uitgevoerd. In geval van verstoringen op het centrale platform kan elke locatie terugvallen op lokale back-upfaciliteiten. Met het nieuwe communicatiesysteem wil Garantibank de efficiency van zijn businessprocessen vergroten en de interne en externe bereikbaarheid vergroten. Daarnaast zoekt de bank naar manieren om het beheer te vereenvoudigen, de communicatiekosten inzichtelijk te maken en deze waar mogelijk te verlagen.
Dimension Data levert Garantibank specifiek voor dit project ook een volledig pakket met diensten, waaronder release management, change management en service delivery management. De dienstverlener levert deze diensten wereldwijd op basis van zijn Global Services Operating Architecture. Dit is het service delivery-platform van Dimension Data voor monitoring, support, informatie-uitwisseling en rapportage. Het platform stelt Dimension Data in staat om, op verzoek van klanten en serviceteams, flexibel en snel nieuwe functionaliteit in gebruik te nemen.
uit het artikel: …..Cisco Unified Communications Manager ……… in geval van verstoringen op het centrale platform kan elke locatie terugvallen op lokale back-up faciliteiten.
Klinkt toch als waarom niet andersom gedaan, dat scheelt een wan downtime afhankelijkheid….