Microsoft-dienstverlener HSO levert werkgeversvereniging AWVN een totaalpakket van Microsoft Dynamics AX, CRM en Sharepoint. De belangrijkste redenen voor de invoer van een nieuw erp-systeem in combinatie met Dynamics CRM en Sharepoint was een nieuw ontwikkeld informatiemodel.
Het is de ambitie van AWVN om via collectieve en individuele activiteiten werkgevers te ondersteunen met de hr-strategie, de organisatie en de medewerkers en bij het vormgeven van de arbeidsvoorwaarden. Daar hoort een goede informatievoorziening bij. AWVN werkte met Scope en Exact in combinatie met Hummingbird. Dit systeem kon niet voldoen aan de integratiewensen van AWVN.
Grip op projecten en deadlines
‘De reden dat AWVN voor Microsoft Dynamics AX heeft gekozen, is dat dit een modern financieel systeem is dat veel gebruikt wordt binnen de zakelijke dienstverlening’, aldus Kees Hulsman, it-manager AWVN. Met Microsoft Dynamics AX krijgt AWVN beter grip op projecten en deadlines. Ook ondersteunt het erp-systeem de werkgeversorganisatie bij efficiënte afhandeling van de urenregistratie en het digitaal verwerken van facturen.
‘We wilden onze medewerkers in één scherm direct inzicht geven in openstaande e-mails, agenda, activiteiten, klanten, campagnes, offertes, et cetera’, vervolgt Hulsman. ‘Daarom hebben we besloten om met Microsoft Dynamics CRM aan de slag te gaan. Deze oplossing draait in Outlook en is gemakkelijk aan te passen. Bovendien zorgt de connectivity suite van HSO voor de integratie met het erp-systeem Microsoft Dynamics AX.’
Kennis integraal beschikbaar
Ook wordt Microsoft Sharepoint ingezet bij AWVN. De organisatie kan hiermee snel projectwebsites opzetten, waar informatie kan worden gedeeld met anderen en documenten en taken van begin tot eind worden beheerd. Een combinatie van deze drie systemen zorgt ervoor dat AWVN informatie en kennis integraal beschikbaar heeft.
‘Mede door de integratie van de informatie, het laten samenvloeien van alle informatie binnen een kennisorganisatie, ontstaat een krachtig AWVN’, rondt Hulsman af. ‘In de toekomst wil AWVN ook Dynamics CRM ontsluiten op mobiele apparaten. Zo beschikken onze medewerkers ook buiten kantoor over alle relevante informatie uit Microsoft Dynamics CRM.’