WoonInvest, een woningcorporatie uit Leidschendam-Voorburg, gaat zijn dienstverlening en klantcontact verbeteren met de introductie van een portaal voor zijn klantenservice waarin contactregistratie en een kennisbank zijn geïntegreerd. Tevens vervangt WoonInvest zijn huidige document management systeem voor de integrale oplossing KlantVenster van Techxx. De op Microsoft Sharepoint gebaseerde oplossing maakt daarbij geheel gebruik van Windows Azure en wordt geïntegreerd met het bestaande Office 365-platform.
Een belangrijk uitgangspunt ten aanzien van de benodigde ict-infrastructuur van WoonInvest was de inzet van het Windows Azure-platform. WoonInvest volgt hierbij de trend waarbij kostenbesparing op infrastructuur wordt gerealiseerd door de serverinfrastructuur en bijbehorende beheeractiviteiten uit te besteden. De omgeving wordt geïntegreerd met het huidige intranet, die gebaseerd is op Microsoft Office 365. Het Windows Azure-platform biedt WoonInvest flexibiliteit waarbij snel ingespeeld kan worden op nieuwe inzichten en in korte tijd omgegaan kan worden met veel transacties die in de woningcorporatiemarkt gebruikelijk zijn.
Microsoft Sharepoint
De implementatie van KlantVenster is het begin van een strategische samenwerking tussen WoonInvest en Techxx, waarbij ict-oplossingen moeten bijdragen aan geformuleerde bedrijfsdoelstellingen en inspelen op nieuwe ontwikkelingen binnen de sector. De inzet van gestandaardiseerde oplossingen op basis van het Microsoft Sharepoint-platform vormt daarbij een belangrijk uitgangspunt.
Techxx, ict-partner van meer dan tachtig woningcorporaties in Nederland en Microsoft Azure-partner van Microsoft, biedt zijn KlantVenster-suite zowel aan op Microsoft Sharepoint on-premises als via de cloud. In juni heeft Techxx zijn standaard intranet gelanceerd op het Microsoft Office 365-platform.