Het internationaal opererende advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek zet Microsoft Lync in als communicatiemiddel voor stafleden en cliënten. Ruim 650 eindgebruikers gaan met de unified communications-oplossing aan de slag, die op basis van de nieuwe Virtual Appliance voor Lync geïmplementeerd is door Startready.
De Brauw Blackstone Westbroek is gezeteld op de Amsterdamse Zuidas en heeft buitenkantoren in Beijing, Brussel, Londen, New York en Singapore. Startready is naar eigen zeggen het eerste bedrijf dat zijn appliance op basis van Microsoft Lync in virtuele vorm aanbiedt. De communicatieoplossing wordt geïntegreerd in de reeds gevirtualiseerde it-omgeving.
StartReady Deployment Platform
De Virtual Appliance sluit Lync aan op de bestaande infrastructuur van bedrijven, zonder dat een fysieke appliance wordt geïnstalleerd. Zo hoeft er geen aparte server voor Lync ingericht te worden. De Virtual Appliance biedt De Brauw Blackstone Westbroek voordelen op het gebied van schaalbaarheid en back-ups, maar ook het versnelde implementatieproces met behulp van het Startready Deployment Platform (SDP) is voor het advocatenkantoor een belangrijk argument.
Hoewel een kostenbesparing vaak genoemd wordt als beweegreden voor virtualisatie, is dit voor De Brauw Blackstone Westbroek eerder een bijkomend voordeel. ‘Klanttevredenheid is voor ons de belangrijkste pijler’, zegt it-projectleider Arjan de With. ‘Daarnaast is de interne efficiëntieslag natuurlijk relevant. Als we uiteindelijk ook kosten kunnen besparen is dat prachtig, maar daar draait het in eerste instantie niet om.’
Hardware-investeringen niet voor niks
Startready-ceo Lucas Wensing is verheugd dat De Brauw Blackstone Westbroek voor de nieuwe Virtual Appliance voor Lync heeft gekozen. ‘Door Lync in virtuele vorm te laten implementeren bewijst De Brauw Blackstone Westbroek dat unified communications-oplossingen kunnen worden toegepast zonder reeds gedane investeringen in de hardwareomgeving teniet te doen.’