Sita, wereldwijde aanbieder van communicatie- en it-oplossingen voor de luchttransportsector, heeft Horizon gelanceerd. Dit is een nieuw Passenger Services System (PSS). Sita is hiermee naar eigen zeggen de enige grote leverancier die een end-to-end passagierssysteem op een derde generatie platform heeft ontworpen en gebouwd.
Het technologie-landschap is aan het veranderen door het toenemende gebruik van mobiele telefoons en andere nieuwe apparaten. Luchtvaartmaatschappijen moeten daarom de flexibiliteit hebben om hun diensten eenvoudig via ieder kanaal aan te kunnen bieden. Meer dan honderdvijftig luchtvaartmaatschappijen wereldwijd maken gebruik van Sita’s PSS. Met Sita’s nieuwe, flexibele Horizon-platform kunnen zij voorzien in en zich aanpassen aan de veranderende informatiebehoeften in de markt. Hierdoor kunnen luchtvaartmaatschappijen hun winstgevendheid maximaliseren.
Horizon stelt luchtvaartmaatschappijen in staat om passagiers gedurende het gehele reisproces via meerdere touch-points te ondersteunen. Het systeem is bedoeld om klanten een unieke klantervaring te bieden, van het moment van een offerteaanvraag tot en met de service van de bemanning tijdens de vlucht. Het systeem zorgt ervoor dat data in realtime wordt gedeeld tussen alle betrokken partijen via alle toepassingen, zodat passagiers, reisagenten en alle andere gebruikers dezelfde, juiste informatie kunnen bekijken.
Horizon is speciaal ontworpen om goed in te kunnen spelen op dit nieuwe technologielandschap. Deze derde generatie PSS is gebouwd op een flexibel platform met behulp van de nieuwste technologieën, in tegenstelling tot de eerste en tweede generatie systemen die nog steeds afhankelijk zijn van legacy core systemen. Horizon’s servicegerichte architectuur maakt ook de waardevolle commerciële en operationele gegevens – momenteel gevangen in legacy PSS’en – gemakkelijk beschikbaar voor meer effectieve zakelijke beslissingen. Tijdens het ontwerpproces heeft Sita ervoor gezorgd dat luchtvaartmaatschappijen met Horizon business rules kunnen definiëren en deze consistent kunnen toepassen via alle kanalen. Dit biedt de full-service en hybride carriers de functionaliteit die zij nodig hebben in een online-wereld.