Nfon is Zetacom’s telefonie-oplossing die nu wordt vrijgegeven voor de Nederlandse markt. De oplossing, die al groot is in Duitsland, biedt dezelfde functionaliteiten als een vaste telefooncentrale, maar zonder de hoge investeringen en met veel flexibiliteit.
Nfon is bij uitstek geschikt voor het mkb, want al vanaf één aansluiting leverbaar, geen langlopende contracten en met meer mogelijkheden dan vergelijkbare producten. Het biedt de functionaliteiten van een telefooncentrale vanuit de ‘cloud’. Dit betekent dat de eindgebruiker geen eigen centrale meer nodig heeft binnen de eigen organisatie en daardoor dus geen zorgen meer heeft over bijvoorbeeld updates, upgrades of storingen.
Daarnaast hoeft de klant geen (grote) eenmalige investeringen te doen, maar betaalt hij per maand een vast bedrag per gebruiker. Hij kan eenvoudig gebruikers toevoegen en verwijderen, al naar gelang de behoefte. De constante Nederlandse internetverbindingen en het gebruik van meerdere servers, maakt dat ook de betrouwbaarheid en flexibiliteit beter zijn dan een vaste telefooncentrale.
Wat een achterhaalde oplossing is dit zeg, platte telefonie uit de cloud. Hiermee ga je echt de oorlog winnen!
@Sjef We verwachten geen glorieuze oorlogsoverwinning, maar merken wel dat er een grote groep (voornamelijk MKB-klanten) dit als een prima oplossing ervaart. Niet iedereen zit op een oplossingen met een volledige UC-functiepalet te wachten.
Kortom: Op ieder potje past een dekseltje en we zien een hoop potjes waar deze deksel op past.