Kroodle, een initiatief van verzekeraar Aegon, maakt het als eerste bedrijf ter wereld mogelijk om met behulp van de laatste Microsoft-technologie verzekeringen af te sluiten op Facebook. Het platform is volledig gebaseerd op Microsoft.Net-technologie en bestaat uit een robuuste administratie die er met flexibele webservices voor zorgt dat de website van Kroodle op diverse devices toegankelijk is.
Door het gebruik van het persoonsprofiel op Facebook hoeft de verzekerde een minimale hoeveelheid informatie te geven. De verzekeringen zijn dagelijks online aanpasbaar en op te zeggen zonder dat er mensen aan te pas komen. Door de member gets member-mogelijkheid in de gemeenschap van Kroodle-gebruikers, de KroodlePool, delen klanten daarnaast een bonus met Facebook-vrienden als zij ook voor een Kroodle-verzekering kiezen.
Volledige integratie met Facebook
Achter de gebruiksvriendelijke portal van de Kroodle-verzekering gaat hoogstaande technologie schuil. ‘Mensen brengen met hun smartphone of tablet een groot deel van hun tijd door op Facebook en andere social media’, zegt Perry Koorevaar, co-founder van Kroodle. ‘Dus voor ons was de vraag ‘Hoe kan Aegon, van oorsprong een traditionele verzekeraar, inspelen op het veranderende consumentengedrag?’. Dat begon bij de volledige integratie met Facebook en het bijbehorende ID. De member gets member-mogelijkheid bracht daarnaast een complexe financiële huishouding met zich mee. Bij Kroodle kan elke klant de verzekering namelijk dagelijks online aanpassen of opzeggen. Bij het uitbetalen van de gedeelde bonus moet daar uiteraard rekening mee worden gehouden.
Verne
De koppeling tussen Kroodle en Facebook is gerealiseerd door ict-ontwikkelpartner Verne. Computable vroeg directeur Dirk-Jan Klinkhamer naar het ontwikkeltraject. Lees daarom ook ‘Verne realiseert Facebook-koppeling Kroodle’.