Bierbrouwerij Carlsberg heeft Symfoni, adviseur op het gebied van collaboration en it-management, opdracht gegeven de it-servicemanagementtool van ServiceNow te implementeren. Onlangs is de eerste fase van de implementatie ServiceNow voor de service asset- en cmdb-managementprocessen succesvol afgerond. Carlsberg IT (CIT) zocht naar een manier om de it-processen in zeventien landen te ondersteunen. De keuze viel op de combinatie van Symfoni en ServiceNow.
CIT ondersteunt ongeveer twintigduizend gebruikers in zeventien verschillende landen en heeft in Europa zo’n 350 medewerkers. CIT had een flexibele tool nodig om op dezelfde manier en met dezelfde set data alle basis it-functies in de organisatie te kunnen ondersteunen. CIT heeft gekozen voor een implementatie van de it-servicemanagementtool van ServiceNow door Symfoni-consultants.
Scam-tool
Betrouwbare configuration management database (cmdb)-gegevens en service asset en configuration management-processen zijn de basis voor succesvol it-servicemanagement. Op basis van het Symfoni cmdb-referentiemodel en de service asset en configuration management planning (scam)-tool heeft Carlsberg in een korte periode configuratiemanagement geïntroduceerd. De organisatie beschikt nu over accurate informatie over en ten behoeve van de serviceketen.
Voor Carlsberg IT leidde de invoering van scam tot een verbetering van het automatiseren van it-diensten, in efficiency en van mogelijkheden om de kwaliteit van de dienstverlening te garanderen. ‘Symfoni heeft ons geholpen met de implementatie van het ServiceNow-platform’, zegt Bolette Garmin, ServiceNow-consultant bij Carlsberg IT. ‘Dit platform geeft ons volledige controle over de it-operatie in de organisatie en wij kunnen onze klanten nu een hoger serviceniveau tegen lagere kosten bieden.’