Verzekeraar Delta Lloyd heeft de dienstverlening aan klanten en opdrachtgevers verbeterd en realiseert kostenbesparingen met het zelf ontwikkelde bedrijfssysteem ‘eXpo’. Dit is een webgebaseerde werkomgeving die de verzekeraar samen met ict-dienstverlener Nobel ontwikkelde. De applicatie werd in een Agile-traject ontwikkeld.
De eXpo-applicatie is een complete webapplicatie waarmee medewerkers van het Expertise Centrum van Delta Lloyd, eventueel met partners, samen en afhankelijk van hun rol in de bedrijfsketen met dossiers kunnen werken voor het afwikkelen van inspectie- en expertiseopdrachten. Een belangrijk aspect hierbij is dat de applicatie veel businesskennis toevoegt aan het proces, waardoor veel handelingen, zoals het verdelen van opdrachten, deels geautomatiseerd kunnen plaatsvinden.
Agile-traject
‘Agile is de beste manier om vanuit de business van organisaties applicaties te ontwikkelen’, zegt Frank van Donk, manager van het Expertise Service Centrum van Delta Lloyd. ‘Ik wilde met het Expertise Centrum van Delta Lloyd een belangrijke slag maken in het verbeteren van de dienstverlening naar opdrachtgevers en klanten. De betrokkenheid van onze medewerkers was tijdens dit Agile-traject veel groter dan normaal, wat uiteindelijk leidde tot een uiterst succesvol eindproduct dat perfect aansluit op de wensen van de business.’