Henk Triep is per 1 oktober als chief Information officer (cio) in dienst getreden bij uitgever DTG, voorheen bekend als De Telefoongids. Triep, die toetreedt tot het managementteam, moet de informatietechnologie en automatisering van DTG verder transformeren naar een aanbieder van online marketingdiensten voor het mkb.
Henk Triep komt van British Telecom (BT) waar hij de laatste negen jaar werkzaam was in diverse leidinggevende posities. Zijn laatste functie was als vice president architectuur en technologie bij BT Operate in Engeland. Daarvoor werkte hij voor KPN en Sykes.
‘Nu we onze online diensten in rap tempo uitbreiden en nieuwe diensten introduceren, is het cruciaal om deze diensten tijdig naar de markt te brengen en schaalbaar en betaalbaar voor het mkb te houden’, zegt DTG-ceo Erik Hoekstra. ‘Triep heeft de juiste ervaring om dat proces intern te leiden.’
Een telefoongids, daar zit toch echt niemand meer op te wachten…. zelfs niet in elektronische vorm. Dit is echt vorige eeuw
Daarnaast met verschillende providers is geen enkele gids meer volledig. Google geeft daar wel voldoende inzicht in…….
@Maarten Er is inderdaad weinig meer overgebleven van de complete informatiebron die de telefoongids ooit was. Dat is toch wel mal, als je nu een telefoonnummer/adres wilt zoeken, moet dat via de google of misschien toch die telefoongids. Je probeert wat. Dat hadden ze toch aardig voor elkaar, die vorig eeuw. Net als die auto’s zonder computer erin, ook zo een zegen.
@Louis
klopt ligt eigenlijk een taak voor het Agentschap Telecom, lijkt mij zo, maar zie mijn eerdere comments op AT, dat zegt genoeg over die organisatie. Verschillende providers één gids zou niet echt ingewikkeld zijn, maar wel goed voor het gebruik van de communicatie-infrastructuur.
@Maarten Zo een gids zou heel handig zijn en het zou mooi zijn als dat Agentschap Telecom dat zou organiseren. Ik neem aan dat vroeger de PTT als monopolist de telefoonboeken voor zijn rekening nam. Aan de andere kant, moet de overheid organiseren wat de diverse aanbieders op een geprivatiseerde markt niet voor elkaar krijgen?
DTG, verschrikkelijk. 1 grote ramp. Nog nooit zo bedrogen.
Wanneer heb je iemand zijn telefoonnummer nodig?
Als je het niet hebt, hoor je het wellicht ook niet te hebben. En zakelijk heb je gewoon LinkedIn.
Er is in mijn ogen gewoon geen behoefte aan het zoeken van telefoonnummers en anders veelal om de verkeerde redenen.
Al gooi je er een miljard tegenaan, ik geloof er niet in. En als het gaat om nieuwe diensten… waarom zou je die realiseren met al een bestaande overhead?
Welke dienst er ook komt, deze zal online zijn.
@Henri
Wil je me dan voortaan niet meer bellen?
Nu kan ik me vergissen maar DTG lijkt toch heel wat meer en iets anders te bieden dan een telefoonnummer, als je internet hebt gebruik dat dan ook;-)
Ewout,
Je hebt helemaal gelijk! Ik ben blijven hangen bij het woordje telefoongids, en blijven hangen in de reacties. DTG lijkt heel anders. Mooie frisse site, leuk verhaal en totaal anders dan ik gedacht had.
Dus nogmaals, je hebt helemaal gelijk en liet me op het verkeerde been zetten.