Nedap gaat voor een groot Frans detailhandelsbedrijf in sportartikelen in negentien landen de elektronische artikelbeveiliging moderniseren. Het project behelst het vervangen van alle bestaande rf-antennes voor elektronische artikelbeveiliging naar hybride rf/rfid-antennes. De implementatie van het radio frequency identification (rfid)-systeem moet volgens de planning in maart 2014 afgerond zijn. Nedap wil de naam van klanten niet vrijgeven maar het gaat hoogstwaarschijnlijk om de bestaande klant Decathlon.
Het Groenlose elektronicabedrijf meldt dat het in ruim vierhonderd winkels van de Franse sportartikelketen zijn hybride rf/rfid aes-antennes met duale technologie installeert. Daarmee wordt het aanbieden van zowel rf- als rfid-detectie in één product mogelijk. Daarbij worden alle nieuw te openen winkels direct uitgerust met rf/rfid aes-systemen.
Eerder maakte het elektronicabedrijf uit Groenlo bekend dit jaar nog in Neede een productiefaciliteit te willen bouwen voor rfid-apparatuur. Rfid, ofwel identificatie met radiogolven, is een technologie om van een afstand informatie op te slaan in en af te lezen van zogenaamde rfid-tags. De tags worden ingezet op het gebied van logistiek, diefstalpreventies en productinformatie.