Met Cleardrop's vernieuwde volledig geïntegreerde web-based retailoplossing hebben mkb-retailers nu de beschikking over middelen die tot voor kort slechts nog voor hun grotere broers beschikbaar waren. Een volledig geïntegreerde erp, kassa, webshop, magazijn en loyaliteits-oplossing maakt een snelle integratie van een volledig retailketen in drie maanden mogelijk en de retailer is daarmee in één klap gereed is voor de toekomst, zegt de ontwikkelaar.
Cleardrop timmerde al enkele jaren aan de weg met implementatie van Openbravo ERP webbased-oplossingen. Volledige integratie met Magento eCommerce was op dat moment al gerealiseerd. Alle product en voorraadgegevens worden vanuit erp inclusief prijs, promoties, meta-data en foto’s naar de webshop gestuurd en staan direct online. Nieuwe klanten en orders worden teruggeven aan de centrale database in erp van waaruit verder fulfillment plaatsvind.
In samenwerking met het Spaanse Openbravo en wijndetailist Grapedistrict is een volledige integratie gerealiseerd tussen grafisch aantrekkelijke web-based kassasystemen (Openbravo webPOS) en de centrale boekhoudingen, orderboek en magazijnbeheer gerealiseerd. Door verder inpassing van SweetTooth loyalty heeft de retailer nu de beschikking over een eigen loyaliteitsprogramma. Middels slimme segmentatie zijn klanten via campagnes en promoties te benaderen met een beter conversiepercentage dan voorheen.
Hoofdkantoor en alle franchisers zijn nu met elkaar verbonden en de transparantie is daardoor toegenomen. Uniek is dat de volledige oplossing in de cloud draait. Na een jaar ontwikkeling is de oplossing klaar en beschikbaar voor de markt.