De ict-helpdesk voor leerlingen van ROC West-Brabant in Etten-Leur is vanaf het schooljaar 2013-2014 bereikbaar via WhatsApp. Op deze wijze wil de helpdesk leerlingen op eigentijdse wijze bereiken. De helpdesk wordt bezet door leerlingen van de eigen ict-opleidingen en ondersteund door ict-dienstverlener IT-Workz in Etten-Leur.
PCsupport is een helpdesk voor leerlingen, door leerlingen. Leerlingen met vragen worden te woord gestaan door leerlingen van de verschillende ict-opleidingen van ROC West-Brabant. Zij krijgen op deze manier de kans om de geleerde theorie in de praktijk toe te passen. De helpdesk heeft altijd verschillende communicatievormen gebruikt, zodat leerlingen op de eigen, gewenste manier een vraag of storing konden doorgeven.
MSN was voorheen de methode om leerlingen te helpen. Een groot deel van de vragen en storingen kwamen via deze chat-vorm binnen en werden direct afgehandeld. Gaandeweg daalde de populariteit van deze manier van communiceren en werd veel meer gebruik gemaakt van e-mail en telefoon. Veel jongeren gebruiken tegenwoordig Skype en Whatsapp om met elkaar te communiceren. PCsupport haakt daarop in en voegt beide communicatievormen toe aan de manier waarop leerlingen contact kunnen zoeken.
Gratis chatdienst
Leerlingen kunnen vanaf dit schooljaar via Whatsapp een vraag stellen of een storing doorgeven aan PCsupport. De gratis chatdienst is een laagdrempelige manier om contact met leerlingen te hebben. De eigentijdse wijze zorgt ervoor dat ze eerder hulp inroepen en daarmee sneller aan de slag kunnen met ict-middelen op school. Dit bleek al snel uit de pilot die werd gehouden bij het zorgopleider Kellebeek College in Roosendaal, dat deel uitmaakt van ROC West-Brabant. Om die reden wordt de dienst toegevoegd voor heel ROC West-Brabant.