Voetbalmedium Voetbal International (VI) heeft al zijn online kanalen vernieuwd. Deze draaien op XperienCentral, het nieuwste web content management (wcm)-systeem van GX Software. Bezoekers krijgen voortaan op alle kanalen van VI individueel relevante content aangeboden. Het is voor VI belangrijk om hun klanten snel van voetbalnieuws te voorzien met foto’s, video’s en statistieken. Om die reden heeft VI ervoor gekozen zijn online kanalen te beheren met XperienCentral.
Dankzij XperienCentral werken VI-redacteuren veel efficiënter. Zo sturen ze alle online kanalen centraal aan vanuit XperienCentral. Ook kunnen ze content bewerken door de ogen van de klant dankzij incontext editing. Als ze bijvoorbeeld een nieuw artikel maken, zien ze dat op dezelfde manier zoals bezoekers het zien op hun pc, tablet of smartphone.
Widgets
Een derde efficiëntieslag is dat VI vanuit XperienCentral zijn hele contentvoorraad kan doorzoeken, inclusief alle externe informatiebronnen die VI gebruikt, zoals video- en geluidsmateriaal. Ook werken redacteuren efficiënter dankzij de widgets van XperienCentral. Zo kunnen ze met de drag-and-drop-widget rechtstreeks Word-bestanden in het wcm slepen om deze automatisch klaar te laten zetten voor online publicatie. Ook kan VI zelf widgets ontwikkelen om het werk voor redacteuren makkelijker te maken.
Een innovatieve stap die VI heeft gezet bij de vernieuwing van zijn online kanalen, is het centraal zetten van bezoekers in het publicatieproces. XperienCentral houdt op basis van het cross-channel-gedrag van bezoekers bij welke interesses ze hebben. Op basis van deze inzichten passen de online kanalen zich direct aan aan de interesses van individuele bezoekers. Zo vinden voetbalfans veel sneller hun weg naar hun favoriete voetbalnieuws en worden er op maat gesneden sales- en marketingproposities aangeboden. Dit verbetert de online ervaring en loyaliteit van bezoekers.