Supermarktketen Detailresult Groep heeft ict-dienstverlener Centric opnieuw gevraagd de hardware fieldservices voor zijn rekening te nemen. Centric en Detailresult ondertekenden hiervoor een service level agreement (sla). De overeenkomst is geldig voor een periode van drie jaar.
Overeengekomen is dat Centric verantwoordelijk is voor de hardware fieldservices van in totaal honderdacht supermarktlocaties die worden ondersteund met 875 POS- (point of sales) en zeven zelfscan-configuraties. Ook voert Centric de fieldservices uit voor 48 Dirx en Dirck III-speciaalzaken, goed voor zestig pos-configuraties. De servicediensten die Detailresult binnen deze order van Centric afneemt, zijn call-intake, -screening en -dispatch, fieldservice hardware, preventief onderhoud en servicemanagement.
Detailresult Groep omvat nu circa 285 winkels in Nederland. Deze winkels zijn vestigingen van de supermarktondernemingen DekaMarkt, Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros. Ook gelieerd zijn Dirck III-slijterijen, Dirx-drogisterijen en de DekaTuin-vestigingen. Deze ondernemingen worden ondersteund door Detailresult Logistiek, de productiebedrijven (slagerijen en bakkerijen), Detailresult Services (ict, administraties, hr en bedrijfsbureau) en de afdeling Commercie. Er werken meer dan negentienduizend mensen bij Detailresult en het bedrijf heeft een jaaromzet van ruim twee miljard euro.