Farmaceutisch bedrijf Weleda centraliseert al zijn digitale omgevingen op Hippo CMS. Ook de Nederlandse vestiging gaat gebruikmaken van dit content management systeem. Weleda had behoefte aan een tool die content aan persona’s, device, locatie, gedrag, etc. kan koppelen. Het bedrijf wilde een oplossing die content real time kan optimaliseren, zelfs nog voordat de websitebezoeker een ‘bekende gebruiker’ is.
Weleda heeft zijn hoofdkantoor in Arlesheim, Zwitserland, met vijftig vestigingen verspreid over de wereld, waaronder Nederland. Als snelgroeiende, internationale organisatie hadden ze een grote online uitdaging. Hiervoor lanceren ze een nieuwe versie van hun wereldwijde webomgevingen, waaronder ook nieuwe e-commerce en mobiele sites. Het bedrijf besloot dat ze een nieuwe web content management-oplossing nodig hadden die beter hergebruik van content mogelijk zou maken en die gepersonaliseerde en gerichte content via meerdere kanalen, zoals mobiel en social kan verspreiden.
Snel innoveren met open source
‘We kozen voor Hippo CMS zodat wij content kunnen personaliseren voor al onze klanten, wat van groot belang is voor de digitale strategie’, zegt Laurent Vonach, Weleda’s online manager. ‘Daarnaast biedt Hippo CMS schaalbaarheid, multi-language functionaliteiten, gebruiksvriendelijkheid en een geïntegreerde e-commerce oplossing. We zijn bijzonder verheugd dat Hippo CMS open source is en ons daardoor de vrijheid geeft om snel te kunnen innoveren.’
‘Wij zijn er trots op de samenwerking met Weleda’, zegt Hippo-ceo Jeroen Verberg. ‘We houden van de Weleda-filosofie en hoe ze producten ontwikkelen en fabriceren. Daarbuiten zijn we verheugd dat Hippo CMS een complementair onderdeel van hun succes kan zijn bij het creëren van meer relevante content voor hun online bezoekers via al hun digitale kanalen.’