Ict-leverancier Fujitsu in Maarssen lanceert twee nieuwe cloud-diensten: IT Management as a Service (ITMaaS) en end-to-end cloud-based messaging security. Met ITMaaS krijgen organisaties de beschikking over cloud-based monitoring en servicedesk-oplossingen, waarmee ze hun klanten en eindgebruikers effectievere en betrouwbaardere service kunnen verlenen. De cloud-based messaging security maakt gebruik van de messaging en web security-technologie van Symantec.
Fujitsu integreert in de nieuwe dienst de CA Software Monitor- en CA Nimsoft Service Desk-oplossingen in zijn Cloud IaaS Trusted Public S5-portofolio, voorheen bekend als Fujitsu Global Cloud Platform. ‘Klanten van Fujitsu krijgen met ITMaaS toegang tot gestandaardiseerde en gepreconfigureerde monitoring tooling of servicedesk-oplossingen, die ze kunnen toepassen op hun cloud-omgeving, maar ook op hun conventionele ict-infrastructuur. De dienst wordt geleverd op een pay-per-use basis en is per direct beschikbaar’, zegt midmarket manager Raimond van het Reve van Fujitsu.
‘Met Fujitsu Cloud End User Protect geven we onze klanten op een flexibele manier toegang tot e-mailbeveiliging, e-mailversleuteling en e-mailmanagement van de Symantec Email Security.cloud en Symantec Enterprise Vault.cloud’, zegt Van het Reve. ‘We nemen de last van het implementeren, managen en up-to-date houden van het beveiligingssysteem uit handen van de ict-afdelingen van afnemers, zodat zij zich kunnen concentreren op modernisering en innovatie.’
Fujitsu
Fujitsu is een leverancier van infrastructuur met honderdzeventigduizend medewerkers die klanten in zeventig landen lokaal ondersteunen. Het hoofdkantoor van Fujitsu bevindt zich in de Japanse hoofdstad Tokio.