Veel hotels gebruiken nog steeds allerlei losse Excelbestanden voor het bijhouden van grote hoeveelheden informatie, wat het lastig maakt om op eenvoudige wijze inzicht te krijgen in de prestaties van hotels. GlobalOrange ontwikkelde voor Statler de hotel-budgetplanner, een systeem waarmee alle financiën op één centrale plek kunnen worden gemanaged.
Statler is een online platform voor het maken, delen en onderhouden van het hotelbudget, de forecast, en de financiële rapportage, wat hotels veel gemak biedt. Met de online budgetplanner kunnen kosten eenvoudig worden afgezet tegen de beschikbare budgetten en kunnen de cijfers snel worden vergeleken met vorige jaren. Hoteleigenaren kunnen zo altijd en overal zien hoe de zaken er voorstaan.
Statler heeft diverse key performance indicators (kpi’s) vastgesteld, die de belangrijkste informatie aan de ingelogde gebruiker tonen. In de applicatie wordt de organisatiestructuur gelinkt aan de boekhouding. Hotelmedewerkers en boekhouders kunnen online inloggen en op eenvoudige wijze de gegevens van hun afdeling bijhouden, zodat alle informatie op één centrale plek verwerkt kan worden.
Ook betalingen tussen hotels van een keten worden verrekend, zodat alle financiën kloppen.
Voor elk hotel kan een eigen structuur worden gecreëerd, waardoor de budgetplanner zich altijd aanpast aan de specifieke wensen van de klant. Statler is eenvoudig in gebruik en in hoge mate te configureren, waardoor het snel in iedere organisatie te implementeren is. En zo is alle belangrijke budegettaire informatie snel en direct voorhanden.