FNV Bondgenoten zet het Cordys Business Operations Platform in als oplossing voor bedrijfsintegratie en procesmanagement. De vakbond wil met de Cordys-software de complexiteit van zijn it-landschap verminderen en kunnen werken met een flexibele en schaalbare infrastructuur. Ook zet het FNV het platform in om zijn leden online zelfservice te bieden op uiteenlopende apparatuur en direct advies en antwoorden te geven op het gebied van werk en inkomen.
FNV Bondgenoten is de grootste vakbondsorganisatie van Nederland en representeert 455.000 leden. Op het hoofdkantoor in Utrecht heeft de vakbond vierhonderd man in dienst en in elk van de vijf regiokantoren nog eens zo’n honderd mensen. De vakbond wil zijn interne bedrijfsprocessen verbeteren net als de serviceverlening aan leden.
Met de oplossing voor business process management (bpm) van het Nederlandse Cordys verwacht FNV efficiënter te communiceren, zowel intern als met vakbondsleden, bedrijven en overheidsorganisaties. ‘Het Cordys-platform maakt hergebruik van bestaande applicaties mogelijk en ondersteunt tegelijk een betere samenwerking tussen business en it”, zegt Els Vielvoye, informatiemanager bij FNV Bondgenoten. ‘We verbeteren onze communicatiekanalen en bedrijfsvoering door het integreren en optimaliseren van onze bestaande applicaties en systemen met Cordys.’