Infrastructuurdienstverlener PQR heeft in zijn kantoor in De Meern een bezoekerscentrum geopend dat de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van mobiel werken en it toont. In dit PQR Experience Center kunnen klanten en relaties ervaren hoe het is om een mobiele werker, thuiswerker en kantoorwerker te zijn, aan de hand van tablets, notebooks, desktops, smartphones en video conferencing apparatuur.
Het futuristisch ogende PQR Experience Center is ontworpen voor zowel klanten als prospects van grote tot middelgrote organisaties, die zich buigen over vraagstukken die met flexibele it te maken hebben, zegt de infrastructuurdienstverlener. Volgens PQR worstelen veel organisaties met ontwikkelingen als bring your own device (byod), cloudcomputing en beveiliging van mobiele netwerken. Het bezoekerscentrum toont de werkplek van morgen en laat oplossingen zien. Bezoekers ervaren deze werkplekken en kunnen zo hun visie en strategie bepalen.
Een bezoek aan het PQR Experience Center is op afspraak te regelen.
PQR
PQR is opgericht in 1990, gevestigd in De Meern en telt ruim honderd medewerkers. In het boekjaar 2011/2012 is een omzet geboekt van 94,9 miljoen euro en een nettowinst van 4,6 miljoen euro.
Leuk initiatief!
Het is fijn om van dichtbij te zien wat de mogelijkheden zijn en de “smaak proven”.
Maar zien is anders dan krijgen! Waar je met je ict als organisatie staat is een, waar je naar toe wilt gaan is twee en de vraag of je je besteming kan bereiken zoals bij PQR vertoont is, is juist de uitdaging.
Dit artikel en de reactie laten zien waar je o.a. als organisatie mee te maken krijgt:
https://www.computable.nl/artikel/opinie/virtualisatie/4770059/2333390/mobiliteit-staat-voorop-bij-itexecutives.html#reacties
Een IT Showroom, zoals we voor auto’s al jaren zijn gewend.
Goed bezig PQR!
Showrooms voor computers is niet echt nieuw. O.a. Apple is daar heel bedreven in.
Een voorbeeld van een totaaloplossing presenteren lijkt mij ook niet aan de orde.
Volgens mij is het meer als een keukenshowroom.
Maar wat er vervolgens gekookt wordt moet je nog steeds zelf bepalen.
Het vervelende van dit soort showrooms is dat je als uiteindelijke klant nooit datzelfde gelikte product krijgt als wat er aldaar wordt geshowed. Simpelweg omdat kosten voor een showroom geen rol spelen, maar voor dagelijks gebruik wel, en omdat in de showroom geen rekening met ‘Legacy’ gehouden hoeft te worden, maar in reality dit wel een feit is.
Dus is het uiteindelijke resultaat altijd teleurstellend.