Molenaar, specialist in welzijn- en comfortproducten voor senioren, is klaar voor de toekomst met de nieuwe e-commerce omgeving door eFocus. Senioren bevinden zich steeds vaker online. Molenaar wil hen beter bereiken door eenduidig online en offline te communiceren en snel productinformatie beschikbaar te stellen.
eFocus combineerde het geavanceerde productinformatiesysteem van hybris met het high-end web content management systeem van Adobe. In de omgeving kunnen eenvoudig nieuwe functionaliteiten en productlijnen worden toegevoegd. Drie belangrijke pijlers van de omgeving zijn oriëntatie, inspiratie en conversie. De nieuwe e-commerce omgeving vormt de online basis voor de groeiambities van Molenaar.
Senioren kunnen nu online inspiratie opdoen en zich oriënteren op het gebied van hulpmiddelen voor meer comfort en bewegingsvrijheid. De website maakt gebruik van dynamische content; als een bezoeker recent heeft gegoogled op ‘traplift’ wordt op de website als eerst informatie over trapliften geboden. De conversie is gericht op brochureaanvragen en demoaanvragen. Om de drempel voor een demonstratie aan huis zo laag mogelijk te maken, kunnen bezoekers nu zelf een afspraak inplannen zonder tussenkomst van medewerkers.
Technische vereisten
Bij Molenaar bestond de wens om het productinformatiesysteem te koppelen aan andere touch points op de klantreis. Daarnaast wil Molenaar zelf aanpassingen kunnen doen aan de website en nieuwe producten of acties online brengen. Om deze wensen te vervullen combineerde eFocus de techniek van hybris en Adobe. Door de inzet van het productinformatiesysteem en content management systeem ontstaat een optimale combinatie van inhoud en vorm. Molenaar is volgens eFocus de eerste in Nederland die beschikt over een e-commerce omgeving met een productkoppeling van Adobe en hybris.
Dennis Wessels, coördinator online marketing bij Molenaar: ‘Wij willen onze doelgroep op de juiste manier aanspreken. Samen met eFocus hebben wij de klantreis in kaart gebracht en ons e-commerce platform zo ingericht dat het op de juiste manier aansluit op deze reis. Hierin heeft eFocus bewezen niet alleen een technisch specialist, maar vooral een partner te zijn op het gebied van online marketing. eFocus snapt ons businessvraagstuk en dat is super belangrijk. We kijken met vertrouwen uit naar het vervolgtraject.’
Auke van Urk, directeur/oprichter van eFocus over de samenwerking: ‘Het getuigt van lef en innovatie om ergens de eerste mee te zijn. Molenaar is met deze nieuwe omgeving echt de tijd vooruit. Op deze basis kunnen we letterlijk en figuurlijk bouwen. Zo gaan we de clicks & bricks nog dichter bij elkaar brengen. Bezoekers van de site kunnen in de toekomst bijvoorbeeld hun eigen sta op stoel of comfortbed samenstellen en in de winkel toelichting vragen. Of het ontwerp in samenspraak met een medewerker opstellen en mee naar huis nemen om met het thuisfront te bespreken.”
Op dit moment wordt gewerkt aan de realisatie van Welzijnswinkel.nl. Deze is gebaseerd op hetzelfde technische concept. Welzijnswinkel.nl maakt deel uit van Molenaar Welzijn en valt onder de Prominent Holding. Eind derde kwartaal start eFocus met de realisatie van Prominent.nu, de grootste website in het hele traject.