Een groep van informele investeerders heeft een investering van vijfhonderdduizend euro gedaan in de Rotterdamse start-up Fanrise. Via het gelijknamige online platform, dat eerst Pagemonitor heette, helpt Fanrise bedrijven om meer rendement te halen uit hun Facebook-activiteiten. De investering zal worden gebruikt voor verdere ontwikkeling van het platform en de internationale expansie.
Het online platform Fanrise is in de zomer 2012 gelanceerd onder de naam Pagemonitor. Samen met de investering is bekend gemaakt dat het platform verder gaat onder de naam Fanrise. Op dit moment heeft Fanrise ruim 1500 actieve gebruikers wereldwijd. Onder meer Siemens, Van Haren en Pepsico Nederland gebruiken de analyses van Fanrise voor het inzichtelijk maken en benchmarken van hun Facebook activiteiten.
Waar de meeste bedrijven slechts focussen op het verzamelen van likes, geeft Fanrise juist een beeld van de relatie en interactie met de fans. Dankzij dit inzicht zijn bedrijven beter in staat om de interactie met hun fans aan te gaan, beweet Fanrise.
Fanrise heeft de ambitie om binnen anderhalf jaar een leidende internationale speler te zijn in Facebook-analytics. De focus ligt hierbij op het verder verstevigen van het internationale verkoopkanaal en de ontwikkeling van technische functionaliteiten.
Ik zie dat er een verschil zit van €499.500 tussen de verschillende berichten.