KPN Consulting zet ter ondersteuning van zijn diensten een flexibele schil op van goed opgeleide ict-specialisten. Hiervoor is het een samenwerking aangegaan met Myler, een online platform voor zzp’ers. KPN Consulting blijft het centrale aanspreekpunt voor de klant, Myler zorgt voor de screening van de zzp’ers.
Binnen de online community van Myler krijgt KPN Consulting een eigen branded network. Myler ontwikkelde deze oplossing voor bedrijven die hun zogenoemde flexibele schil goed willen organiseren. De community van Myler biedt KPN Consulting de mogelijkheid om contact te houden met zzp’ers die succesvol voor klanten zijn ingezet.
Ict-expertises afdekken
‘Door de samenwerking met Myler kunnen we enerzijds alle ict-expertises afdekken en bieden we anderzijds onze klanten het gemak van zaken doen met één partij’, zegt Arnold van Mameren, vice president van KPN Consulting. ‘Onze klanten profiteren daarbij van de beschikbaarheid van zzp’ers en de stabiliteit en gedegenheid van ons als organisatie. Ook als tijdens een project of opdracht behoefte ontstaat aan een ander profiel, kan KPN Consulting daar nu makkelijker in voorzien.’
‘Organisaties zoeken steeds vaker snel beschikbaar en flexibel personeel’, zegt Myler-directeur Toon van Bodegom. ‘Een hoge kwaliteit dienstverlening zorgt voor een goede relatie met talentvolle zelfstandige professionals.’
Mooi voorbeeld hoe een groot bedrijf direct kan putten uit een pool van freelancers.
Wat ik me wel afvraag; Wie betaalt de facturen? In geval van KPN kan het wel eens lang duren voordat je een PO hebt en de betalingstermijn is nogal ruim, iets wat freelancers in de regel wel terughoudend maakt.
Ik ben aangesloten bij Myler op de “front seat”, ben benieuwd wanneer de eerste aanvragen passeren.
Denk dat het een goede stap is waarin iedereen wint. Hopelijk pakt het ook als zodanig uit.
Een extra schakel ertussen maakt het voor de klant weer een beetje duurder, onpersoonlijker en minder doorzichtig. Dus dat wordt zzp’er-Myler-kpn-klant-…
Ik moet zeggen dat ik als klant ict-bedrijven met eigen goede medewerkers toch meer waardeer. Gelukkig zijn die er nog 🙂
@Henri
inmiddels zijn er wettelijke grenzen aan betaaltermijnen (60 dagen) dus bijvoorbeeld de niet echt fatsoenlijke, noch marktconforme KPN termijn van 90 dagen kan wettelijk niet meer.
@Rob,
Helemaal mee eens! Je weet ook niet of Myler haar zzpers bij een andere broker/bureau gehaald heeft of niet. Dus het kan ook zijn zzp’er-bureau 1-Myler-kpn-klant
@Henri,
Ik snap niet wat je hieraan mooi vindt! Je uurtarief gaat omlaag want er is een broker aan de hele keten toegevoegd, klant mag wettelijk jou niet voor xx aantal maanden direct benaderen (wel alleen via broker) en nog een aantal andere nadelen.
Bij veel grote bedrijven kom je lastig binnen als freelancer en zijn opdrachten doorgaans ook minder makkelijk te vinden. Myler heeft in meerdere opzichten een mooie opzet en hiermee wordt het dus makkelijker om zaken te doen met KPN (als je dat zou willen).
Wat me overigens opvalt is dat de tarieven via brokers heel vaak tegenvallen, maar blijkbaar vinden ze er mensen voor want de vacatures verdwijnen ook weer snel.
Freelancers die goed netwerken zijn in mijn ogen beter uit dan een broker als middel te gebruiken om aan opdrachten te komen.
Henri,
Het bestaansrecht van een freelancer is veel afhankelijk van een ding: Netwerken! Doe je dat goed en heb je voldoende kennis en ervaring dan kun je mooi de broker omzeilen, iets wat ik zeker niet erg vind. Het is zo jammer dat de grote bedrijven nog steeds deze werkwijze (samenwerken met brokers) toepassen. Dit is zeker niet goed voor ondernemerschap van veel (jonge)freelancers die als starters van start willen gaan.