Martitiem onderzoeksinstituut Marin gaat gebruikmaken van de diensten van ICreative voor het automatiseren en optimaliseren van het crediteurenproces. Marin maakt al gebruik van Basware sinds 2011, maar kiest nu bewust voor de support en consultancy van ICreative. Hiermee wil Marin de kwaliteit van het crediteurenproces waarborgen en verder optimaliseren.
ICreative gaat verbeteringen doorvoeren op zowel de integratie met Navision, systeemoptimalisatie als ook de scanoplossing. Voor het scannen en verwerken van de facturen wordt een overstap gemaakt naar Kofax. Met Kofax steekt Marin in op een verbetering van de herkenningsgraad en een verregaande integratie met de aanwezige multifunctionals.
Marin is één de grootste onderzoekinstituten ter wereld die onderzoek doet naar onder andere maritieme technologie en hydrodynamica. Marin richt zich op scheepsbouw, scheepvaart, offshore-industrie en overheden. Marin heeft driehonderd medewerkers, zeven testfaciliteiten en drie simulatoren. Klanten die onder andere gebruikmaken van de diensten van Marin zijn werven en reders, ontwerp- en classificatiebureaus, producenten in de olie- en gasindustrie.