De Universiteit Leiden stapt over op het contentmanagementsysteem (cms) Hippo. Hippo vervangt SDL Tridion, dat momenteel in gebruik is. De universiteit zocht naar geavanceerde mogelijkheden, maar wilde tegelijkertijd ook een gebruiksvriendelijker systeem waarmee redacteuren en marketeers zelf meer mogelijkheden hebben. Hippo en de Universiteit ondertekenden daartoe een vierjarige samenwerkingsovereenkomst.
Voor universiteiten is marketing en communicatie een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering. Er wordt een veel pro-actievere benadering verwacht bij de werving van studenten, maar ook bij de online beleving. Hippo voorziet daar in. Het Hippo-cms is in de basis open source en biedt dus naast kennis en ervaring ook kant-en-klare componenten die uitgewisseld kunnen worden. Bijvoorbeeld met andere universiteiten en kennisinstellingen die al Hippo gebruiken, zoals de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool Leiden. Naast een kostenvoordeel kan er op die manier een snellere time-to-market bereikt worden.
‘Diverse educatieve instellingen maken al succesvol gebruik van Hippo CMS’, zegt Hippo-ceo Jeroen Verberg. ‘Ik ben ook enthousiast over de rol die de Universiteit Leiden wil gaan spelen in de Hippo-gebruikersgroep en kijk uit naar een intensieve samenwerking om de educatieve sector op het online vlak een stap verder te brengen.’